دانلود فایل با شمار فاکتور

لطفا شماره فاکتور خود را درج نمایید


عنوان محصول: مدیریت استراتژیک در دانشگاه ها به عنوان عاملی برای رقابت پذیری جهانی ان ها

دسته‌بندی: مقالات ترجمه شده رشته مدیریت
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 خرداد 1396
توضیحات مختصر: هدف: مدرن سازی و نوسازی اموزش عالی روسیه با هدف یکپارچی و ادغام موفق آن در محیط امزشی جهانی انجام شده است. با این حال، مدل مدیریتی اکثر دانشگاه های روسیه، سطح کارایی و بهره وری اندکی را نشان می دهند. هدف این مقاله، شناسایی مسائل سازماندهی توسعه ی استراتژیک دانشگاه ها و جست و جوی فرصت هایی برای تحقق ...
مدیریت استراتژیک در دانشگاه ها به عنوان عاملی برای رقابت پذیری جهانی ان ها مدیریت استراتژیک در دانشگاه ها به عنوان عاملی برای رقابت پذیری جهانی ان ها


قیمت قیمت : 19000 تومان
1951 بازدید
کد مقاله: TTC- 64- 301
نوع فایل : docx
Journal:

Strategic management in universities as a factor of their global competitiveness
Abstract
Purpose – Modernization of Russian higher education is carried out with the purpose of its successful integration into the global educational environment. However, the contemporary management model of most Russian universities demonstrates a low efficiency level. The purpose of this paper is to identify the problems of organizing the universities’ strategic development and to seek the opportunities to achieve strategic competitiveness of Russian universities. Design/methodology/approach – The basic research methods included the following: content analysis, expert evaluations, analysis of the modern concepts of universities strategic management, comparative analysis of high school practice of strategy development, and government regulations in historical perspective. Findings – The major result of the study is the conclusion that the most important problem of the competitiveness of Russian universities is the lack of strategic flexibility. We can say that there is a structural nature of the management crisis affecting the whole system of university education. Over the past 25 years, there has been a radical change in the basic institutional conditions for the development of higher education institutions in Russia: the volumes and changed model of financing; the market landscape and the regional environment; the conditions and the nature of the interaction with international partners, etc. At the same time, in most cases, the platform of this system and standards of internal policy have remained unchanged. Russian education practically lost its individuality. This paper shows the experience of strategic management at leading federal and regional universities of Russia, analyzes the implementation of their development programs, and gives examples of best practices in the use of strategic planning tools. Originality/value – The relevance and value of the paper is the following: for the first time, thorough attention has been paid to the accumulated potential of Russian universities, which has been formed over a long evolutionary path and now can be positioned as an important management resource in the organization of strategic management for enhancing the global competitiveness of the national system of higher education.
Keywords: Strategic planning, University management, Strategic management, Strategic change,

چکیده
هدف: مدرن سازی و نوسازی اموزش عالی روسیه با هدف یکپارچی و ادغام موفق آن در محیط امزشی جهانی انجام شده است. با این حال، مدل مدیریتی اکثر دانشگاه های روسیه، سطح کارایی و بهره وری اندکی را نشان می دهند. هدف این مقاله، شناسایی مسائل سازماندهی توسعه ی استراتژیک دانشگاه ها و جست و جوی فرصت هایی برای تحقق رقابت پذیری استراتژیک دانشگاه های روسیه است. طرح/متدولوژی/رویکرد: روش های اصلی پژوهش شامل موارد زیر هستند: تحلیل محتوا، ارزیابی کارشناسان، تجزیه و تحلیل مفاهیم مدرن مدیریت استراتژیک دانشگاه ها، تحلیل تطبیقی توسعه ی استراتژی مدارس و دبیرستان ها و قوانین و مقررات دولت در دیدگاه تاریخی. یافته ها: نتیجه ی اصلی این مطالعه این است که مهم ترین مساله ی رقابت پذیری دانشگاه های روسیه، فقدان انعطاف پذیری استراتژیک است. می توانیم بیان کنیم که ماهیت ساختاری بحران مدیریت وجود دارد که کل سیستم اموزشی دانشگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. در طول25 سال گذشته، تغییرات زیادی در شرایط بنیادین توسعه ی موسسات اموزش عالی در روسیه به وجود امده است: تغییر میزان و مدل تامین مالی، چشم انداز بازار و محیط منطقه ای، شرایط و ماهیت تعامل با شرکای بین المللی و غیره. در اکثر موارد، پلت فرم این سیستم و استانداردهای سیاست داخلی بدون تغییر باقی مانده اند. اموزش روسیه عملا فردیت خود را از دست داد. این مقاله، تجربه ی مدیریت استراتژیک در دانشگاه های فدرال و منطقه ای روسیه را نشان می دهد و اجرا و پیاده سازی برنامه های توسعه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نمونه هایی از بهترین اقدامات انجام شده و کاربرد ابزارهای برنامه ریزی استراتژیک را ارائه می دهد. اصالت/ارزش: ارتباط و ارزش این مقاله به صورت زیر است: در وهله ی اول پتانسیل دانشگاه های روسیه به طور کامل مورد توجه قرار می گیرد که در یک مسیر تکاملی شکل گرفته اند و در حال حاضر به عنوان منبع مهم مدیریت در ساختار مدیریت استراتژیک برای افزایش رقابت پذیری جهانی سیستم ملی اموزش عالی در نظر گرفته می شوند.
کلمات کلیدی: برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت دانشگاه، مدیریت استراتژیک، تغییر استراتژیک، استراتژی دانشگاه.

تعداد صفحات انگلیسی تعداد صفحات انگلیسی:16 صفحه
تعداد صفحات فارسی تعداد صفحات فـارسـی:20 صفحه

تماس با پشتیبانی فروشگاه ترجمه‌های تخصصی

نام و نام خانوادگی*
پست الکترونیکی*
موضوع پیام*
متن پیام*
اطلاعات تماس با فروشگاه ترجمه‌های تخصصی


فروشگاه ترجمه‌های تخصصی
پست الکترونیک :info@ttsell.ir
پست الکترونیک :mailttsell@gmail.com
شماره تلفن تماس:09355907190
کانال تلگرام : t.me/ttsell

  • آدرس: تبریز، خیابان  خاقانی، پاساژ خاقانی، پلاک 119
  • تلفن  تماس: 09355907190
  • تلفن  ثابت : 35250068-041
  •  Mailttsellاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید : آدرس  ایمیل
  • @ttsell:آدرس تلگرام
فروشگاه ترجمه‌های تخصصی از  سال  1387شروع به کار نموده است  و تا کنون بیش از ده هزار ترجمه در رشته ها و زمینه های مختلف توسط متخصصین این مرکز انجام  شده  است.
Scroll to top