دانلود فایل با شمار فاکتور

لطفا شماره فاکتور خود را درج نمایید


عنوان محصول: تاثیر ارزش های فرهنگی ملی بر ساختار خرده فروشی: شواهد و مدارکی از بررسی ارزش های جهانی

دسته‌بندی: مقالات ترجمه شده رشته اقتصاد
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 خرداد 1396
توضیحات مختصر: مقدمه: بین المللی کردن خرده فروشی، که به حضور خرده فروش در بازارهای خارجی اشاره دارد، در سال های اخیر بسیار اهمیت یافته است زیرا تعداد زیادی از خرده فروشان به دنبال توسعه و گسترش کسب و کار خود فراتر از مرزهای ملی خود هستند. مطابق گزارش سال2014 درمورد خرده فروشی که به صورت سالانه منتشر می شود، بیش...
تاثیر ارزش های فرهنگی ملی بر ساختار خرده فروشی: شواهد و مدارکی از بررسی ارزش های جهانی تاثیر ارزش های فرهنگی ملی بر ساختار خرده فروشی: شواهد و مدارکی از بررسی ارزش های جهانی


قیمت قیمت : 20000 تومان
1311 بازدید
کد مقاله: TTC- 64- 283
نوع فایل : docx
Journal:

The Impact of National Cultural Values on Retail Structure: Evidence from the World Values Survey
Introduction Retail internationalization, which refers to a retailer’s store presence in foreign markets, has become especially important in recent years because a larger number of retailers have sought to expand beyond their national borders in a desire to grow (Alexander & Myers, 2000; Alexander, Rhodes, & Myers, 2011; Reinartz, Dellaert, Krafft, Kumar, & Varadarajan, 2011; Vida, Reardon, & Fairhurst, 2000). According to the 2014 Global Powers of Retailing Report published annually by Deloitte Touche Tohmatsu Limited, the top 250 global retailers have annual aggregate sales of $4.3 trillion, their average size, as measured by annual sales volume, is $17.2 billion, and they operate in 10 countries, on average. Moreover, almost 25 percent of these retailers’ revenue is generated by their foreign operations. It has long been recognized that the macro-environment influences international retail decisions because international retailers become embedded in the environment within which retailing activities take place and have to consider the host market culture, business practices, the regulatory environment as well as the nature of retail competition in the host market (Cardinali & Bellini, 2014; Douglas & Craig, 2011; Griffith, Chandra, & Fealey, 2005; Hoppner & Griffith, 2015). The retail internationalization process is thus a complex task and in order to devise effective retail strategies for each host country, international retail managers responsible for coordinating retail operations in multiple countries around the world, need to have an understanding of the factors driving retail structure, which refers to the number, size (i.e., the average area of retail stores), and type of retailers (e.g., supermarkets, hypermarkets, discounters, independent stores) within a geographic area (Dholakia, Dholakia, & Chattopadhyay, 2012; Downloaded by Cornell University Library At 12:42 28 September 2016 (PT) 1 Forbes, 1972; Hall, Knapp, & Winsten, 1961). For example, many retail chains in India have had to size-down their stores, essentially imitating the traditional kirana stores which are so prevalent in the country that consumers have become accustomed to shopping in small stores where they have established close relationships and trust with store owners. In other countries such as the USA, on the other hand, retail chains thrive due to the fast-paced lifestyle and the need for one-stop shopping convenience. In still other countries, especially in Central and Eastern Europe which are still undergoing cultural and economic transitions, there is still a blend of modern retail chains and independent stores which used to be the main (and often only) shopping destination for consumers during the early post-communist era, with the caveat that each of these two types of stores have had to make modifications to accommodate changing consumer trends. It thus becomes evident that, invariably, the existing retail structure in a country, along with the macro-environmental factors affecting it, shape retail strategies as international retailers are required to make adjustments in order to become embedded and succeed in a given market.
مقدمه: بین المللی کردن خرده فروشی، که به حضور خرده فروش در بازارهای خارجی اشاره دارد، در سال های اخیر بسیار اهمیت یافته است زیرا تعداد زیادی از خرده فروشان به دنبال توسعه و گسترش کسب و کار خود فراتر از مرزهای ملی خود هستند. مطابق گزارش سال2014 درمورد خرده فروشی که به صورت سالانه منتشر می شود، بیش از 250 خرده فروش جهانی بالغ بر4.3تریلیون دلار فروش کل سالانه دارند، میزان متوسط ان ها که از طریق حجم فروش سالانه اندازه گیری می شود حدود17.2میلیارد دلار است، این خرده فروشان به طور میانگین در 10 کشور فعالیت می کنند. علاوه براین، تقریبا 25 درصد از درامد این خرده فروشان از طریق عملیات و فعالیت های خارجی ان ها بدست می اید. از مدت ها قبل مشخص شده است که محیط کلان بر تصمیمات بین المللی خرده فروشی تاثیر می گذارد زیرا خرده فروشان بین المللی در محیطی قرار دارند که فعالیت های خرده فروشی در ان رخ می دهد و باید فرهنگ بازار میزبان، فعالیت های کسب و کار، محیط قانونی و نظارتی و ماهیت رقابت خرده فروشی در بازار میزبان را در نظر بگیرند. بنابراین، فرایند بین المللی کردن خرده فروشی، وظیفه ی پیچیده ای است و به منظور ایجاد استراتژی های موثر خرده فروشی برای هر یک از کشورهای میزبان، مدیران خرده فروشی بین المللی مسئول هماهنگی فعالیت ها و عملیات خرده فروشی در کشورهای متعدد در اطراف جهان هستند و باید درک جامع و مناسبی از عوامل محرک ساختار خرده فروشی داشته باشند که این عوامل به تعداد، اندازه( مانند میانگین مساحت فروشگاه ها و مغازه های خرده فروشی) و نوع خرده فروشان(مانند سوپرمارکت ها، هایپرمارکت ها، ارزان فروشان، فروشگاه های مستقل) در یک منطقه ی جغرافیایی اشاره دارند.
تعداد صفحات انگلیسی تعداد صفحات انگلیسی:47 صفحه
تعداد صفحات فارسی تعداد صفحات فـارسـی:23 صفحه

تماس با پشتیبانی فروشگاه ترجمه‌های تخصصی

نام و نام خانوادگی*
پست الکترونیکی*
موضوع پیام*
متن پیام*
اطلاعات تماس با فروشگاه ترجمه‌های تخصصی


فروشگاه ترجمه‌های تخصصی
پست الکترونیک :info@ttsell.ir
پست الکترونیک :mailttsell@gmail.com
شماره تلفن تماس:09355907190
کانال تلگرام : t.me/ttsell

  • آدرس: تبریز، خیابان  خاقانی، پاساژ خاقانی، پلاک 119
  • تلفن  تماس: 09355907190
  • تلفن  ثابت : 35250068-041
  •  Mailttsellاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید : آدرس  ایمیل
  • @ttsell:آدرس تلگرام
فروشگاه ترجمه‌های تخصصی از  سال  1387شروع به کار نموده است  و تا کنون بیش از ده هزار ترجمه در رشته ها و زمینه های مختلف توسط متخصصین این مرکز انجام  شده  است.
Scroll to top